Saturday 28 November 2009

Salam Aidiladha 2009

Salam Aidiladha dan salam sejahtera..pa habaq suma yg dok ikuti perjalanan blog kambin kami yang tak seberapa ini..amacam raya? kami di kg simpang kendong meriah macam biasa..tak kira la raya ke merdeka ke cuti sekolah ke..

Nampak tak gambar yang bersusun kat sebelah ni..seperti yang di gembar gemburkan dalam sesawang nih, kami mengadakan khidmat penjualan kambing untuk aqiqah,qurban,kenduri kendara,bbq dan apa aje yang melibatkan tentang me'lauk'kan kambing..

Peristiwa di sebelah ni berlaku pada tanggal 27 November 2009..lepas semayang sunat aidil adha...saya tak sempat join (alasan nya kukuh !!)..ini bukan acara qurban..sebalik nya member adik, menempah 2 ekor kambing untuk di aqiqah kan ke atas anak nya..cuba ushar kambing kat sebelah tuh..ensem tak? ini adalah apa yang kami tawarkan kepada anda yang berminat untuk me'lauk'kan kambing...


ni dah setel 2 eko tumbang..nampak tak yang kecik kaler kuning tuh..itu kami saje saje tumbangkan..pasal ada acara lebih meriah malam tuh..kita orang pun nak jugak rasa lauk kambing hehe..


kelas melapah kambing buat kesekian kalinya..cuba mendapat manfaat sebaik mungkin..otai yang pakai baju biru tuh, ken main tere lagi kalau bab mengulit kambing nih..selamba jek kalau stakat 2 ekor tuh..cuma kesihatan tidak mengizinkan beliau bekerja kuat..kami yang muda muda nih lah akan jadi barisan hadapan nanti untuk mengulit kambing..

abih dah kami mengulit/melapah kambin nih..setel sebelum jumaat..sempat la kami hantar pesanan ke pihak yang berkenaan..untuk pengetahuan tuan/puan, 2 ekor kambing tersebut telah dihantar ke semenyih sebaik saja solat jumaat tamat..alhamdulillah kami dapat feed-back yang baik dari pihak tuan rumah..dagingnya lembut dan yang paling penting ianya TIDAK BERBAU HAMIS..




jadi jika tuan/puan berminat, sila drop message/sms/email ke
emel : springboersagrofarm@gmail.com
sms : +6017 319 1211 Faisal
+6012 357 9084 Firdaus
+6012 921 6107 Fauzi

2 comments:

Anonymous said...

Salam tuan, kambing2 tu nampak cam belum cukup umur jer? Kalo tak silap kambing yang nak dibuat akikah mesti cukup umur 2 tahun? betulkan saya andai saya tersilap. tq

Along said...

salam anonymous

terima kasih atas prihatin tuan..sebelum kami korban kan kambing tersebut, kami dah check dah keadaan gigi nya..komplete gigi kambing tersebut..

terima kasih tuan anonymous